معاون پژوهشي دانشگاه تفرش: مرکز رشد دانشگاه از پارک علم و فناوري استان مستقل مي شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش


معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تفرش گفت: مرکز رشد اين دانشگاه پس از طي کردن مراحل استقلال از پارک علم و فناوري استان، فعاليت خود را به صورت مستقل از پارک ادامه خواهد داد.

دوستعلي مژده در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، افزود: فعاليت گسترده اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه در حوزه صنعت و خلاقيتي که در حوزه نانوفناوري و فناوري‌هاي جديد همچون قالب لغزنده براي اجراي ديوارهاي بتني موسوم به 3D، خود پاک‌کن هاي نانو فناوري، توليد برق توسط لامپ‌هاي کم‌مصرف، طراحي و ساخت نرم‌افزار تشخيص اذان به افق شهرهاي مختلف و ساخت دستگاه هوشمند کنترل کيفي در دستگاه‌هاي پرس با قابليت دارا بودن سيستم ايمني صورت گرفته و ظرفيت قابل توجه علمي که در اين حوزه مشاهده مي‌شود موجب شد تا تقاضاي استقلال مرکز رشد اين دانشگاه طرح و ارايه شود.

وي با بيان اينکه تا پايان سال جاري، استقلال مرکز رشد دانشگاه تفرش از پارک علم و فناوري استان، رسما عملياتي مي‌شود، تصريح کرد: دانشگاه تفرش يکي از مهمترين دانشگاه‌هاي صنعتي استان بوده و در طول سه سال گذشته که به صورت مرکز اقماري پارک استان فعاليت مي‌کرد در جذب امکانات و دسترسي مطلوب به مرکز با مشکلاتي مواجه بوديم كه اميد است با استقلال مرکز رشد، امکانات و منابع بيشتري را جذب کرده و در اختيار اساتيد و دانشجويان خلاق اين دانشگاه قرار دهيم.

مژده، رويکرد دانشگاه صنعتي تفرش را ساخت و توليد دانشگاهي فناورانه عنوان کرد و گفت: وجود ابررايانه در اين دانشگاه و اتصال دانشگاه تفرش به گريد ملي به اقتصاد دانش‌بنيان استان و کشور کمک شاياني خواهد کرد.

وي با بيان اينکه با استقلال مرکز رشد، امکان درخواست و دريافت منابع از معاونت علم و فناوري رياست جمهوري و معاونت پژوهشي وزارت علوم براي اين مرکز فراهم خواهد شد، اظهار کرد: با برقراري ارتباط با صنايع استان مي‌توانيم در تعاملي مشترک، علاوه بر ارايه خدمات به بخش صنعت، منابع مورد نياز پژوهشي اين مرکز را نيز فراهم کنيم.

مژده با اشاره به ظرفيت بالاي علمي اين دانشگاه گفت: دانشگاه تفرش در نيروگاه شازند داراي دفتر بوده و اساتيد اين دانشگاه در قالب مشاوره با اين نيروگاه همکاري دارند.

وي، حضور يک دانشگاه در چنين واحد بزرگ صنعتي را اتفاقي کم‌نظير در حوزه دانشگاهي و علمي کشور دانست و همچنين از همکاري اين دانشگاه با ديگر واحدهاي صنعتي استان از جمله برق باختر خبر داد.

مژده اظهار کرد: چندين طرح کلان ملي از طرف اين دانشگاه به معاونت علم و فناوري ارايه شده است که در صورت تصويب عملياتي خواهند شد.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تفرش در پايان با تأکيد براينکه هر طرح ساخت و توليد ارايه شده توسط اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه توسط مرکز رشد و معاونت پژوهشي اين دانشگاه مورد حمايت قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: ارتباط مرکز رشد اين دانشگاه با پارک استان قطع نخواهد شد و ما همچنان با پارک استان تعامل و همکاري خواهيم داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |